tisdag 27 januari 2009

en liten historia om galan!


galapremiären är över :/ den var igår.. det var underbart att se så mycket folk.. typ 900 personer kom och kollade på mig och jossan liksom? hallå? är det sant? jag har fortfarande inte fattat det..
jag kom till Stockholm igår vid klockan två, drog till Täby hem till jossan och då hade vi inte så mycket tid på oss att göra oss iordning så vi skynda oss på med klänningarna, sminka oss och fixa hår innan det var dags att åka med jossans föräldrar, syskon och deras pojkvänner/flickvänner till galapremiären som höll till på biografen rigoletto, en skitstor biograf.. det pirrade i min mage hela vägen dit när vi satt i bilen och mitt hjärta började slå något fortare än vad det brukar göra.

när jag och jossan kliver ut bilen är det hur många bilder som helst på oss (alltså planchen) och massa människor står på en röd matta och kollar på oss som om vi vore världskända!!

jag möter upp Samuel för att han ska få sina biljetter och så går vi in men jag och jossan kommer inte så långt förns några kvinnor står och filmar med mick och vill intervjua oss två så vi kör en snabb intervju med dom och sedan går vi in.. vi hade självklart reserverade platser och slår oss ner.. sen börjar den! grymt bra blev allt.. när filmen är klar jublar alla och verkligen skriker och man hör fortfarande folk som gråter.. då går Anders upp (producenten) och läser upp alla oss skådespelare i tur och ordning och vi går upp på scenen och folk skriker verkligen.. vi fick jätte fina blombuketter och vi står där ett tag.. jag var i shocktillstånd verkligen.. helt sjukt att detta händer mig!! sen är vi påväg ut, då kommer det fram hur många barn och ungdomar som helst och ber om autografer så jag fick skriva en del haha ;)

föräldrar kom fram och ville ta massa kort med mig och deras barn och även barnen kom fram med sina mobiler och var helt shockade och överlyckliga.. gulligt :) Sara sommarfeldt kom fram till mig och tyckte filmen var jätte bra och hon var glad, det gjorde mig stolt över mig själv och lycklig.. kul att andra kända skådisar tyckte den var bra.. det gör saken lite roligare!

sen var det dags för efterfest och vi drog till ett hotell nära stureplan

det var nice! minglade runt lite och snackade med folk.. sen drog vi hem till jossan.. jag, jossan och charlie och det var myys! vi sov i jossans uthus.. vi var dock uppe till halv fyra och jag och jossan skulle upp riktigt tidigt idag för vi hade en hel pressdag framför oss..

vi drog till samma hotell som vi var på igår och blev intervjuade av ett antal tidningar och en tv intervju och jag var helt seg och trött i hela kroppen men det gick bra!

nu är vi hemma hos jossan, hon pluggar och jag sitter här och skriver.. mitt tåg hem går 20.10 så det är ett litet tag kvar.. min taxi kommer och hämtar mig utanför jossan 19.15 så jag hinner iallafall äta middag här..

tack för en trevlig gala igår alla fina människor och vi ses snart igen!

och jossan, vi är grymma! (: bara Berlin som väntar nu!

Puss/ Mika

4 kommentarer:

  1. hah, jag har sett filmen två gånger nu och gillade den starkt!! :D finally några bra unga skådisar! din kompis är grymt bra på att spela ledsen och väcka sympati hos en btw, scenen där hon får sin insikt är grym. hey vad heter låten som din karaktär spelar i sin ipod?
    kul att du har blogg, kan du inte skriva lite om inspelningarna, era tankar, förväntningar o sånt?

    lycka till i berlin :D

    SvaraRadera
  2. tack! kul att du tycker om den! :)
    hon är grym.. men hoppas jag duger också!;)
    låten heter oh susie men han som sjunger den har jag ingen aning om vad han heter men du hittar det!
    jag ska försöka skriva lite mer och om inspelningarna..
    tack! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, låter jätteroligt! Men du får berätta mer sen när vi ses! <3

    SvaraRadera
  4. jo jag har en fråga. hur kan man få reda på att det är sånt här som man får prov spela och se om man får rollen? och måste man gå någon teater/film skola eller vad man ska säga?
    ha det bra!

    SvaraRadera